Start teckningar malningar digitalt

Provar akryl

Har börjat lite smått på kursens första riktiga uppgift - självporträtt i valfri teknik. Jag hade först tänkt börja safe och köra på en teckning men ångrade mig. Deadline är på onsdag så jag ligger lite efter... som vanligt haha. Så här långt har jag hunnit komma innan jag klantigt nog spillde vattenglaset över hela målningen och golvet. Typiskt! Som tur var hade nästan all färg hunnit torka så inte allt för mycket blev förstört. Men det fick mig att ta en paus för idag iaf.
 
Jag känner att jag knappt vet vad jag gör för något men man måste väl börja någonstans? Måste också köpa en hel del grejer, t ex penslar och en stor tub vit färg. De penslar som följde med i det färdiga kitet är värdelösa men är luspank just nu så får vänta till fredag. Jag får göra så gott jag kan med det jag har så länge.
 
 
 
Ursäkta den suddiga bilden...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



En konstblogg av Mai Hoang. Studerar informationsdersign - informativ illustration på MDH. Här publicerar jag mina illustrationer, målningar och digitala verk.

Finns på Deviantart.



bloglovin

Maiiih @ Instagram





RSS 2.0