Start teckningar malningar digitalt

Painting in progress fauvism

Då har jag börjat med nästa delmoment av distanskursen; fauvism. Jag börjar tro att jag har någon typ av koncentrationsstörning, jag kan inte läsa 10 meningar på raken utan att börja hålla på med något annat. T ex läsa fb, kolla mobilen, klappa katten... Kämpade mig igenom den iaf och lyckades hitta en bild som jag ska använda som inspiration till målningen. Fauvismen är inte riktigt den typ av konst jag gillar men man får ta och göra det till sin egen grej på något vis.
 
Bilden jag har valt är Woman with a hat av Henri Matisse.
 
 
 
Work in progress...
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



En konstblogg av Mai Hoang. Studerar informationsdersign - informativ illustration på MDH. Här publicerar jag mina illustrationer, målningar och digitala verk.

Finns på Deviantart.



bloglovin

Maiiih @ Instagram





RSS 2.0