Start teckningar malningar digitalt

Två nya målningar

Det har varit lite tyst här på sista tiden. Jag har varit i en liten svacka hela april fram till två dagar innan deadline för att ansöka till Västerås Konstskola. Hade två dagar på mig att fixa fram 10 arbetsprover och man fick inte använda referenser. Skitsvårt men lyckades bli klar i tid. Men arbetsproverna sög så det var ingen överraskning när jag inte blev antagen. Blev lite deprimerad ett tag men ska söka till något som heter Konstlinjen här i Västerås. Det är en 1-årig kvällsutbildning med "lektioner" tre kvällar i veckan. Hoppas jag blir antagen! Det är en förberedande utbildning så det kan vara bra att få öva på grunderna ordentligt så att jag kan fixa en skitbra portfolio till nästa höst istället.
 
Just nu känns det som att inspirationen har kommit tillbaka lite grann. Ska ta tag i min distanskurs också som jag har ignorerat senaste månaden. Har en hel del uppgifter att ta igen.
 
 
Fisketur, akryl på papper
 
 
 
Stilleben till kursen, akryl på papper
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



En konstblogg av Mai Hoang. Studerar informationsdersign - informativ illustration på MDH. Här publicerar jag mina illustrationer, målningar och digitala verk.

Finns på Deviantart.



bloglovin

Maiiih @ Instagram





RSS 2.0