Start teckningar malningar digitalt

Hur allt började

Om jag minns rätt så hade vi en uppgift på bildlektionen i 9:an att vi skulle rita ett självporträtt. Jag tyckte att det var väldigt kul så jag googlade senare på teckna porträtt eller något liknande. Då kom jag över Zindy Zone och var helt... blown away. Jag tyckte att hon var så otroligt duktig och jag ville bli exakt som henne, kunna måla fina porträtt på kändisar och egna emotionella teckningar. Jag blev medlem på hennes forum där jag mötte många andra duktiga tecknare. Zindy Zone Forum var som ett hem för mig under 2005-2006. Det var där allt började och där jag utvecklades som mest. Idag är hon fortfarande en av mina största inspirationskällor. Teckning nummer 4 är ett porträtt på mig som hon har gjort :)





Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack så mycket :)

Snygga bilder!

2012-04-19 @ 13:09:53
URL: http://johannalilian.blogg.se/
Postat av: Andrea Femerstrand - Illustratör

Svar: Tack så mycket!



Roligt att läsa lite om hur allt började för dig, och kul med porträttet också! :)



Fina teckningar med för övrigt, keep it up.

2012-04-22 @ 13:33:09
URL: http://noukah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



En konstblogg av Mai Hoang. Studerar informationsdersign - informativ illustration på MDH. Här publicerar jag mina illustrationer, målningar och digitala verk.

Finns på Deviantart.



bloglovin

Maiiih @ Instagram





RSS 2.0