Start teckningar malningar digitalt

Några ofärdiga illustrationer

En uppdatering på Zombie-Sansa. Jag har tagit en paus från denna för tillfället. Höll på att bli galen på hudfärgen och proportionerna. Är någorlunda nöjd med grunden så det borde inte vara alltför svårt att göra klart den.
 
 
 
Igår började jag på en ny illustration. Det var först tänkt att bli en speed painting, max 2 timmar. Men jag och snabbhet går inte bra ihop. Efter 2 timmar hade jag bara grunden klar så jag kan lika gärna göra en riktig illustration av den. Plus jag gillar modellens ansikte som fan.
 
 
Började på denna ungefär när jag köpte min Wacom. Jag älskar illustrationer från spel som jag själv spelar, så jag började rita en blood elf hunter från WoW. Referensen för poseringen har jag fått från Deviantart. Märkte ganska snabbt att detta skulle ta väldigt lång tid att göra klart, har inte ens listat ut vad hon ska ha för gear och vapen ens.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



En konstblogg av Mai Hoang. Studerar informationsdersign - informativ illustration på MDH. Här publicerar jag mina illustrationer, målningar och digitala verk.

Finns på Deviantart.



bloglovin

Maiiih @ Instagram





RSS 2.0