Start teckningar malningar digitalt

Öppet hus på Västerås Konstskola

Idag var jag på Västerås Konstskola som hade Öppet hus. Det var en liten skola med få lokaler men det var en väldigt mysig stämning tyckte jag. De hade ateljéer för måleri, skulptur och grafik. Just grafik var lite kul att veta mer om, hade inte riktigt fattat vad det var för något. Mitt favoritrum var ett rum med vad det såg ut som, " små "kontorsplatser" där varje elev hade fått ett eget bord med anslagstavla, byrå osv, som en egen arbetshörna och man kunde se många fina verk som de hade satt upp. Jag har ingen egen liten målarhörna här hemma så det var något jag såg fram emot att ha. 
 
Jag ska definitivt söka dit i höst så det blir snart att sätta igång med inträdesproverna, 10 st teckningar ska skickas in. Spännande... och lite ångestfullt (tänk om jag inte kommer in!).
 
 
 
Bild från Västerås Konstsskola
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



En konstblogg av Mai Hoang. Studerar informationsdersign - informativ illustration på MDH. Här publicerar jag mina illustrationer, målningar och digitala verk.

Finns på Deviantart.



bloglovin

Maiiih @ Instagram





RSS 2.0