Start teckningar malningar digitalt

The baby sitter from hell WIP

Idag har jag gett mig in på något nytt, nämligen concept art och character design! Jag har lurkat på Conceptart.org i ett par månander nu och speciellt på deras characher challenges där man ska designa en karaktär inom ett viss tema. Just nu är temat "The baby sitter from hell" och guidlines lyder så här:

When parents need a break from their kids, they like to go out for the night. Usually they try to find the best, most qualified baby sitter they can afford. There is a rumor among the kids that a baby sitter from hell has been getting hired to be the baby sitter, but the parents cant tell. In their eyes, they are hiring a responsible person to watch the children. Through the child's eyes, they see a monstrous person, with different colored skin and two horns on its head, but dressed in every day clothes! What kind of sick game is this??
 
Min ser för tillfället ut så här:
 
 
 
 
 
Jag insåg att jag är fruktansvärt dålig på anatomi och det känns som att jag kommer att kämpa en hel del med denna. Jag har ännu inte bestämt hur ljuset ska falla eller vilken färg huden ska ha. Dessutom ser hon alldeles för snäll ut så det måste också åtgärdas. Deadline är söndag 1 december så jag hoppas att jag hinner klart i tid.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



En konstblogg av Mai Hoang. Studerar informationsdersign - informativ illustration på MDH. Här publicerar jag mina illustrationer, målningar och digitala verk.

Finns på Deviantart.



bloglovin

Maiiih @ Instagram





RSS 2.0