Start teckningar malningar digitalt

Öva på poseringar

Jag hittade en superbra sida idag om man vill över på att rita kroppar och olika poser. Jag tycker att det är jättebra att över på kroppens anatomi, speciellt om man vill rita egna människor från huvudet istället för att rita av en bild. På hemsidan kan man välja mellan olika typer av övningar och man kan även välja tidsintervallen mellan varje bild, t ex att man ska ha 60 sek på sig för varje pose.
Sidan heter http://www.quickposes.com/. Jag ska själv testa skissa lite poser senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



En konstblogg av Mai Hoang. Studerar informationsdersign - informativ illustration på MDH. Här publicerar jag mina illustrationer, målningar och digitala verk.

Finns på Deviantart.



bloglovin

Maiiih @ Instagram





RSS 2.0